Alman Dili ve Edebiyatı Lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimAlman Dili ve Edebiyatı
Program DirektörüDoç. Dr. Özlem TEKİN (Bölüm Başkanı) Doç. Dr. Şahbender ÇORAKLI (Bölüm Bologna Koordinatörü)
Program TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiLisans
Kazanılan DereceMezun olunduğunda Alman Dili ve Edebiyat Bölümü lisans diplomasına sahip olarak, "Alman Filologu" ünvanıyla mezun olur.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıLise Bitirme Diplomasına sahip olup,Öğrenci Yerleştirme Sınavına girerek Batı Dillerinin her hangi birinden yeterli puanı elde eden her öğrenci bölüme kayıt yaptırabilir. Dersleri takip edecek Almanca düzeyine sahip olmayan öğrenciler zorunlu olarak bir yıl Hazırlık Sınıfında Temel Almanca Dersleri almak ve başarılı olmak zorundadır.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıMezun öğrencilere, yazın ve kültür bilgisinin yanında, çok dilli bir donanım kazandırılması temel erekler arasındadır. Küreselleşen dünyada teknolojik gelişme ve yeniliklerin yabancı dil bilgisini zorunlu hale getirdiği bir gerçektir. Program, bu yeni durumu derinliğine çözümleyerek, Eğitim-Öğretim programını Avrupa Birliği yolundaki ülkemizin Bologna sürecinde karşılaşabileceği en son gereksinimleri doğrultusunda oluşturma çabası içindedir.
Mezunların Mesleki ProfilleriProgramı bitirecek olan öğrenciler akademik kurumlar ve Milli Eğitim Bakanlığı dışında, Turizm ve Tanıtma Bakanlığı ile Dışişleri Bakanlığı, AB (Avrupa Birliği) Dairelerinde, Üniversitelerin dış ilişkiler bürolarında, yurt dışı ile ilişkili olan özel sektör kuruluşlarında, reklamcılık, turizm, dışalım, dışsatım, farklı alanlarda işlev yürüten şirketlerde, bankaların kambiyo ve dış ilişkiler bölümlerinde görev alma olanağı bulunabilmektedirler. Mezun öğrencilerimiz, Almanca yanında 40 kredilik İngilizce öğretimi yapmaları sayesinde ve istenilen ölçütlere uygun sınavları başarmaları durumunda, Milli Eğitim Bakanlığınca Ortaöğretim kurumlarında Almanca ve İngilizce öğretmeni olarak atanabilmektedirler.
Bir Üst Dereceye GeçişLisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.25

Başarılı

50-59

DD

2.00

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Alanında kendine güvenen ve yetkin bilim adamı yetiştirmek: Bir konuşmaya katılabilmek için gerekli beceri ve donanımlara sahiptirler. Başkalarının ortaya koyduğu farklı bakış açılarını dikkatli ve saygılı bir biçimde dinlerler, kendi değerlendirme ve sorularını başkalarının görüşlerine ilintileyerek açık bir biçimde yaparlar. Gerektiğinde kendilerinden istenen sunum ve gösterileri hazırlar, düzenler ve gerçekleştirirler. Kendilerinden bilimsel bir çalışma ya da araştırma istendiğinde yazılı ve sözlü sunum ya da varsayımlarını ortaya koyarlar. Yazınsal söylem ve metinleri analiz etmeyi, açıklamayı ve değerlendirmeyi bilirler.
2-Dilbilim ve yazın alanlarında araştırmacı formasyonu kazandırmak: Mezunlar, Batı Dilleri ve Edebiyatlarıyla ilgili kariyerlerine hazırdırlar. Dilin kullanım ve işleyiş özeliklerini, sözcük ve anlam yapılarını tanırlar. Yazınsal alanda yorum ve değerlendirmelerde bulunurlar. Yazın, felsefe, siyaset ve toplumu ilgilendiren konulara eleştirel yaklaşmayı bilirler. Eleştirel düşünmeye ve yorum yapmaya önem verirler. Empati yeteneği gelişmiş ve evrensel değerleri özümsemiş kişiler olarak, konulara farklı açılardan bakabilirler.
3-Eğitimin tüm alanlarında görev alacaklar için sözlü ve yazılı öğretim formasyonu kazandırmak: Bölümden mezun olan öğrenciler, eğitim ve öğretim alanında kendilerinden istenen dilbilgisi, konuşma, yazma, dinleme, aktarma ve iletişim kurma becerilerinde gerekli bilgi ve donanıma sahip olurlar. Öğrendikleri yabancı dil ya da dilleri başkalarına öğretirken, amaçlarını, seçimlerini, uygun öğretim stratejilerini ve yöntemlerini aldıkları eğitim çerçevesinde bilirler, örneklendirme yaparlar ve konularına hâkimdirler.
4-Farklı kültürleri ve yapıtlarını okuyan ve izleyen etkin okurlar yaratmak: Öğrenciler, öğrenim ve edinimleri sayesinde yorumlarını oluştururlar, düşünce ve duygularını ayrıntılarıyla yazar ve etkili konuşurlar. Yazın, dil ve imgeleme önem vererek, dil ve yazın tutkunu olurlar. Yazının, duyguların dile getirilmesinde, imgelemin eğitilmesi ve gelişmesinde ne kadar önemli olduğunun ayrımındadırlar. Estetik ve etik değerin yargılanmasında kapasitelerini geliştirirler. Temel bir hak olarak dilin insancıl amaçlara yönelik etkin kullanımına, okur ve geleceğin yazarı olarak, kültür yaşamına hazırlanmaya önem verirler. Yazını, çok kültürlülük ve farklı kültürlerin dile getirilmesi olarak algılarlar.
5-İş pazarındaki rekabet gücünü artıracak özel alan diline ait dilsel becerileri kazandırmak ve gittikçe yaygınlaşan çok dilliliği desteklemek: İçinde bulunulan koşullar, ülkenin çıkarları, kültürel ve ekonomik yapısı ve dünyanın siyasi ve ekonomik seyrine uygun olarak, öğrenciler öğrenim gördükleri yabancı dilin dışında en az ikinci bir yabancı dili yetkin olacak seviyede öğrenirler. Farklı alanlardaki iş pazarına uygun donanımla mezun olurlar. Yabancı dil ya da dilleri turizm, pazarlama, bankacılık ve finans, uluslar arası ilişkiler ve iletişim gibi alanlarda kullanırlar ve gerekli terminolojiye sahiptirler.
6-Öğrencinin özellikle öğrenim gördüğü alanda bilgilendirmeye, açıklamaya ve eleştiriye yönelik yazılı ve sözlü metinleri kaleme almak, hazırlamak ve sunmak: Farklı metin tipleriyle ilgili kurallara, asıl amaca, imla, gramer, sözdizim ve noktalama kurallarına, sözlü bir sunumun gerekliliklerine, uygun ve zengin bir sözcük dağarcığı ilkelerine uyarak, okuyucu ya da dinleyiciyi hoşnut bırakacak söylem ve metinleri oluşturur.
7-Üst düzeyde dil ve edebiyat öğretimini gerçekleştirmek: Amaç ne olursa olsun, dil öğrenimi yapan kişi öğrendiği dil ya da dillerin dilbilgisi kurallarını, sözdizim yapılarını bilir ve bunları başkasıyla iletişim kurarken hızlı ve ustalıkla kullanır. Akıcı ve net bir biçimde aksansız konuşur. Yazınsal bilgi ve becerileri edinmiştir, bunları kendi düşünce ve amaçları doğrultusunda kendine özgü bir biçimde anlatmasını ve bunlar hakkında fikir alışverişini bilir.
8-Yabancı dil ve yazın becerilerinin gerekli olduğu kamu ya da özel sektöre ait yüksek derecede sorumluluk isteyen görevler için uygun beceri ve donanımları vermek: Öğrenciler, dilin ustalıkla kullanımını, araştırma ve iletişim becerilerini, iyi bir genel kültürü, geniş ve açık bir düşünce yapısını ve eleştirel bir yargıyı gerektiren tüm iş alanlarına hazırdırlar. Tercümanlık ve çeviri yapmasını bilirler.

Müfredat

Alman Dili ve Edebiyatı Kredili Ders Yapısı Şeması

Programlarımızın faaliyete geçtikleri eğitim öğretim yıllarına göre ilgili sınıflarda öğrencileri bulunmaktadır

1. Sınıf



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
ADEB117 Dil Bilgisi I 4 0 4
ADEB113 Duyduğunu Anlama I 2 0 2
KRYP01 Kariyer Planlama 1 0 2
ADEB119 Metin Okuma I 4 0 4
ADEB109 Sözlü Anlatım I 3 0 4
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
ADEB107 Yazılı Anlatım I 3 0 5
Seçmeli ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 1.SINIF GÜZ DÖNEMİ() 5
İDEB151 İngilizce Temel Beceriler 4 0 5
JDEB151 Japonca Temel Beceriler 4 0 5
Toplam AKTS: 30

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
ADEB118 Dil Bilgisi II 4 0 5
ADEB114 Duyduğunu Anlama II 2 0 2
ADEB112 Metin Okuma II 4 0 5
ADEB110 Sözlü Anlatım II 3 0 4
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
ADEB108 Yazılı Anlatım II 3 0 5
Seçmeli ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 1.SINIF BAHAR DÖNEMİ(İNGİLİZCE DERSİ ALANLAR TÜM DERSLERİ İNGİLİZCE FRANSIZCA DERSİ ALANLAR TÜM DERSLERİ FRANSIZCA SEÇMELİDİR) 5
FDEB150 Fransızca Temel Beceriler II 4 0 5
İDEB150 İngilizce Temel Beceriler II 4 0 5
JDEB150 Japonca Temel Beceriler II 4 0 5
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ADEB201 Alman Edebiyat Tarihi I 3 0 4
ADEB217 Çağdaş Alman Kültürü I 2 0 4
ADEB205 Çeviri I 3 0 5
ADEB215 Dil Bilimine Giriş ve Sesbilgisi 3 0 4
ADEB207 Edebiyat Bilimine Giriş I 3 0 4
ADEB219 İleri Dil Becerileri I 3 0 4
Seçmeli ALAMAN DİLİ VE EDEBİYATI 2.SINIF GÜZ DÖNEMİ(İNGİLİZCE DERS ALANLAR TÜM DERSLERİ İNGİLİZCE FRANSIZCA DERS ALANLARTÜM DERSLERİ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 5
İDEB250 İngilizce Temel Beceriler III 4 0 5
JDEB250 Japonca Temel Beceriler III 4 0 5
Toplam AKTS: 30

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ADEB202 Alman Edebiyat Tarihi II 3 0 4
ADEB216 Biçimbilim ve Sözcükbilim 3 0 4
ADEB218 Çağdaş Alman Kültür II 2 0 4
ADEB206 Çeviri II 3 0 5
ADEB208 Edebiyat Bilimine Giriş II 3 0 4
ADEB222 İleri Dil Becerileri II 3 0 4
Seçmeli ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 2.SINIF BAHAR DÖNEMİ(İNGİLİZCE DERS ALANLAR TÜM DERSLERİ İNGİLİZCE FRANSIZCA DERS ALANLAR TÜM DERSLERİ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 5
FDEB256 Fransızca Temel Beceriler IV 4 0 5
İDEB256 İngilizce Temel Beceriler IV 4 0 5
JDEB256 Japonca Temel Beceriler IV 4 0 5
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

3. Sınıf



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ADEB323 Alman Edebiyatının Klasik Eserleri I 4 0 4
ADEB325 Çağdaş Alman Edebiyatı Eserleri I 2 0 4
ADEB301 Çeviri III 2 0 4
ADEB329 İleri Dil Becerileri III 3 0 4
ADEB327 Sözdizimi I 2 0 4
Seçmeli ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 3.SINIF GÜZ DÖNEMİ(İNGİLİZCE DERSİ ALANLAR TÜM DERSLERİ İNGİLİZCE FRANSIZCA DERS ALANLAR TÜM DERSLERİ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 7
FDEB350 Fransızca İleri Dil Becerileri I 4 0 7
İDEB350 İngilizce İleri Dil Becerileri I 4 0 7
JDEB350 Japonca İleri Dil Becerileri I 4 0 7
Seçmeli ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 3.SINIF GÜZ DÖNEMİ (SEÇMELİ YABANCI DİL SEÇENLER DAHA SONRAKİ DÖNEMLERDE DE AYNI DİLİN DEVAMINI ALIR.) 3
ADEB321 Turizm İşletmeciliği 2 0 3
Seçmeli Üniversite Genel Seçmeli Dersler() 4
UNİSEC301 Japoncaya Giriş 4 0 4
Toplam AKTS: 34

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ADEB334 Çağdaş Alman Edebiyatı Eserleri II 2 0 4
ADEB302 Çeviri IV 2 0 4
ADEB340 İleri Dil Becerileri IV 3 0 4
ADEB336 Sözdizimi II 2 0 4
Seçmeli ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 3.SINIF BAHAR DÖNEMİ (SEÇMELİ YABANCI DİL SEÇENLER DAHA SONRAKİ DÖNEMLERDE DE AYNI DİLİN DEVAMINI ALIR.) 3
ADEB328 Tur Yönetimi ve Turist Rehberliği 2 0 3
Seçmeli ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 3.SINIF BAHAR DÖNEMİ(İNGİLİZCE DERSİ ALANLAR YALNIZ İNGİLİZCE FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 7
FDEB390 Fransızca İleri Dil Becerileri II 4 0 7
İDEB390 İngilizce İleri Dil Becerileri II 4 0 7
JDEB390 Japonca İleri Dil Becerileri II 4 0 7
Seçmeli Üniversite Genel Seçmeli Dersler() 4
UNİSEC302 Temel Japonca 4 0 4
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 64

4. Sınıf



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ADEB441 Almanca Öğretiminde Kuramlar ve Yöntemler I 2 0 2
ADEB437 Edebi Metin Çözümlemeleri I 2 0 4
ADEB435 Edebiyat Kuramları ve Yöntemleri I 2 0 4
ADEB433 İleri Dil Becerileri V 2 0 2
ADEB439 Metin Dilbilim 2 0 4
ADEB407 Uzmanlık Metin Çeviri I 3 0 4
Seçmeli ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 4.SINIF GÜZ DÖNEMİ(İNGİLİZCE DERSİ ALANLAR YALNIZ İNGİLİZCE FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 7
FDEB450 Fransızca Yetkin Dil Becerileri I 4 0 7
İDEB450 İngilizce Yetkin Dil Becerileri I 4 0 7
JDEB450 Japonca Yetkin Dil Becerileri I 4 0 7
Seçmeli ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 4.SINIF GÜZ DÖNEMİ(SEÇMELİ YABANCI DİL SEÇENLER DAHA SONRAKİ DÖNEMLERDE DE AYNI DİLİN DEVAMINI ALIR) 3
ADEB417 Film Araştırmaları I 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ADEB442 Almanca Öğretiminde Kuramlar ve Yöntemler II 2 0 2
ADEB438 Edebi Metin Çözümlemeleri II 2 0 4
ADEB436 Edebiyat Kuramları ve Yöntemleri II 2 0 4
ADEB434 İleri Dil Becerileri VI 2 0 2
ADEB440 Konuşma Dilbilim 2 0 4
ADEB408 Uzmanlık Metin Çevirisi II 3 0 4
Seçmeli ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 4.SINIF BAHAR DÖNEMİ(İNGİLİZCE DERSİ ALANLAR YALNIZ İNGİLİZCE FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 7
FDEB480 Fransızca Yetkin Dil Becerileri II 4 0 7
İDEB480 İngilizce Yetkin Dil Becerileri II 4 0 7
JDEB480 Japonca Yetkin Dil Becerileri II 4 0 7
Seçmeli ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 4.SINIF BAHAR DÖNEMİ(SEÇMELİ YABANCI DİL SEÇENLER DAHA SONRAKİ DÖNEMLERDE DE AYNI DİLİN DEVAMINI ALIR.) 3
ADEB418 Film Araştırmaları II 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
#
34354344
34354344
34354344
34354344
34354344
34354344
34354344
34354344
34354344
ADEB117 Dil Bilgisi I
#
44444445
44444445
44444445
44444445
44444445
44444445
44444445
44444445
44444445
44444445
44444445
ADEB113 Duyduğunu Anlama I
#
34323423
34323423
KRYP01 Kariyer Planlama
#
23332232
ADEB119 Metin Okuma I
#
23323322
23323322
23323322
23323322
ADEB109 Sözlü Anlatım I
#
33333333
33333333
33333333
TDİ101 Türk Dili I
#
43433433
43433433
43433433
43433433
43433433
43433433
43433433
43433433
43433433
43433433
43433433
43433433
43433433
43433433
ADEB107 Yazılı Anlatım I
#
44444445
44444445
44444445
44444445
İDEB151 İngilizce Temel Beceriler
#
44331134
44331134
44331134
44331134
44331134
JDEB151 Japonca Temel Beceriler
#
22222222
22222222
22222222
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II
#
35445354
35445354
35445354
ADEB118 Dil Bilgisi II
#
32332322
32332322
32332322
32332322
32332322
32332322
32332322
32332322
32332322
32332322
32332322
ADEB114 Duyduğunu Anlama II
#
1331313113131331
1331313113131331
ADEB112 Metin Okuma II
#
5141144114312141
5141144114312141
5141144114312141
5141144114312141
ADEB110 Sözlü Anlatım II
#
33333333
33333333
33333333
TDİ102 Türk Dili II
#
33321111
ADEB108 Yazılı Anlatım II
#
5114141441131214
İDEB150 İngilizce Temel Beceriler II
#
33511111
33511111
JDEB150 Japonca Temel Beceriler II
#
22222322
22222322
ADEB201 Alman Edebiyat Tarihi I
#
44444445
44444445
44444445
44444445
44444445
44444445
44444445
ADEB217 Çağdaş Alman Kültürü I
#
44455444
44455444
44455444
44455444
44455444
44455444
ADEB205 Çeviri I
#
44444444
44444444
44444444
44444444
44444444
44444444
44444444
44444444
ADEB215 Dil Bilimine Giriş ve Sesbilgisi
#
55445455
55445455
55445455
55445455
55445455
55445455
55445455
ADEB207 Edebiyat Bilimine Giriş I
#
44333423
44333423
44333423
44333423
44333423
44333423
ADEB219 İleri Dil Becerileri I
#
44343434
44343434
44343434
İDEB250 İngilizce Temel Beceriler III
#
44444544
44444544
44444544
44444544
JDEB250 Japonca Temel Beceriler III
#
22222222
22222222
22222221
ADEB202 Alman Edebiyat Tarihi II
#
4113314113141313
1413131431143131
1413131431143131
1413131431143131
1413131431143131
1413131431143131
1413131431143131
ADEB216 Biçimbilim ve Sözcükbilim
#
55445455
55445455
55445455
55445455
55445455
55445455
ADEB218 Çağdaş Alman Kültür II
#
55454545
55454545
55454545
55454545
55454545
55454545
55454545
ADEB206 Çeviri II
#
44444444
44444444
44444444
44444444
44444444
44444444
44444444
44444444
ADEB208 Edebiyat Bilimine Giriş II
#
4141154114414131
4141154114414131
4141154114414131
4141154114414131
4141154114414131
4141154114414131
ADEB222 İleri Dil Becerileri II
#
54454554
54454554
54454554
İDEB256 İngilizce Temel Beceriler IV
#
54545445
54545445
54545445
JDEB256 Japonca Temel Beceriler IV
#
22222232
22232223
22232222
ADEB323 Alman Edebiyatının Klasik Eserleri I
#
44444554
44444554
44444554
44444554
ADEB325 Çağdaş Alman Edebiyatı Eserleri I
#
44444544
44444544
44444544
44444544
44444544
ADEB301 Çeviri III
#
55445555
55445555
55445555
ADEB329 İleri Dil Becerileri III
#
44554454
44554454
44554454
44554454
ADEB327 Sözdizimi I
#
55445455
55445455
55445455
55445455
55445455
55445455
FDEB350 Fransızca İleri Dil Becerileri I
#
11111111
11111111
11111111
11111111
İDEB350 İngilizce İleri Dil Becerileri I
#
44444545
44444545
44444545
44444545
JDEB350 Japonca İleri Dil Becerileri I
#
22222222
22222222
22222222
ADEB321 Turizm İşletmeciliği
#
11115111
UNİSEC301 Japoncaya Giriş
#
22222222
22222222
12222222
ADEB334 Çağdaş Alman Edebiyatı Eserleri II
#
1541141541155114
1541141541155114
1541141541155114
1541141541155114
ADEB302 Çeviri IV
#
55445555
55445555
55445555
ADEB340 İleri Dil Becerileri IV
#
44554454
44554454
44554454
44554454
ADEB336 Sözdizimi II
#
55445455
55445455
55445455
55445455
55445455
55445455
ADEB328 Tur Yönetimi ve Turist Rehberliği
#
1441411414144141
1441141414414141
1441141414414141
1441141414414141
1441141414414141
1441141414414141
1441141414414141
FDEB390 Fransızca İleri Dil Becerileri II
#
55544455
55544455
55544455
55544455
55544455
55544455
55544455
55544455
İDEB390 İngilizce İleri Dil Becerileri II
#
55454554
55454554
55454554
JDEB390 Japonca İleri Dil Becerileri II
#
22222222
22222222
22222222
UNİSEC302 Temel Japonca
#
21323323
23333320
22321323
ADEB441 Almanca Öğretiminde Kuramlar ve Yöntemler I
#
44554455
44554455
44554455
44554455
44554455
44554455
ADEB437 Edebi Metin Çözümlemeleri I
#
23342342
23342342
23342342
23342342
23342342
ADEB435 Edebiyat Kuramları ve Yöntemleri I
#
34234223
34234223
34234223
ADEB433 İleri Dil Becerileri V
#
34234223
34234223
34234223
34234223
ADEB439 Metin Dilbilim
#
55445455
55445455
55445455
55445455
55445455
55445455
55445455
ADEB407 Uzmanlık Metin Çeviri I
#
44444444
44444444
44444444
44444444
44444444
44444444
44444444
44444444
FDEB450 Fransızca Yetkin Dil Becerileri I
#
54545451
54545451
54545451
54545451
54545451
54545451
54545451
54545451
İDEB450 İngilizce Yetkin Dil Becerileri I
#
34332445
34332445
34332445
34332445
JDEB450 Japonca Yetkin Dil Becerileri I
#
22222222
22222222
22222222
ADEB417 Film Araştırmaları I
#
44444444
44444444
44444444
44444444
44444444
ADEB442 Almanca Öğretiminde Kuramlar ve Yöntemler II
#
45443444
45443444
45443444
45443444
ADEB438 Edebi Metin Çözümlemeleri II
#
22121211
22121211
22121211
22121211
22121211
ADEB436 Edebiyat Kuramları ve Yöntemleri II
#
1441151451153114
1441151451153114
1441151451153114
ADEB434 İleri Dil Becerileri VI
#
1541155151145141
1541151515415141
1541151515415141
ADEB440 Konuşma Dilbilim
#
34444343
34444343
34444343
34444343
34444343
34444343
34444343
ADEB408 Uzmanlık Metin Çevirisi II
#
55445555
55445555
55445555
FDEB480 Fransızca Yetkin Dil Becerileri II
#
55544455
55544455
55544455
55544455
55544455
55544455
55544455
55544455
İDEB480 İngilizce Yetkin Dil Becerileri II
#
43453245
43453245
43453245
JDEB480 Japonca Yetkin Dil Becerileri II
#
33331111
ADEB418 Film Araştırmaları II
#
44444222
44444222
44444222
44444222
44444222
44444222